Pytania i odpowiedzi

UBEZPIECZENIA TURYSTYCZNE

  • Ile osób maksymalnie mogę ubezpieczyć?

    W ramach naszego ubezpieczenia turystycznego możesz ubezpieczyć maksymalnie 15 osób.

  • Czy mogę kupić ubezpieczenie podróżne dla kogoś innego?

    Tak. Będziesz wtedy jedynie osobą ubezpieczającą, a ubezpieczone będą osoby dla których kupujesz polisę na podróż.

  • Którą strefę wybrać jeśli jadę do Rosji i chcę kupić ubezpieczenie turystyczne?

    Rosja jest szczególnym przypadkiem. Jeśli jedziesz do jej europejskiej części, kup polisę na Strefę A. Jeżeli, w trakcie wyjazdu wakacyjnego będziesz przebywał w azjatyckiej części tego kraju, kup polisę na strefę B.

  • Którą strefę wybrać jeśli jadę do Turcji i chcę kupić ubezpieczenie turystyczne?

    Choć znaczna część Turcji znajduje się w Azji cały kraj zaliczamy do Strefy A.

  • Którą strefę wybrać jeśli jadę do Gruzji i chcę kupić ubezpieczenie turystyczne?

    Gruzję zaliczamy do strefy A.

  • Czy mogę kupić ubezpieczenie podróżne jeśli jestem chory przewlekle?

    Tak. Na etapie podawania podstawowych danych wyjazdu (data wyjazdu, data powrotu, ilość osób, strefa wyjazdu) zaznacz, że potrzebujesz zwyżki na choroby przewlekłe.

  • Czy mogę ubezpieczyć osobę, która w momencie zakupu ubezpieczenia skończyła 65 lat?

    Tak. Na etapie podawania podstawowych danych wyjazdu (data wyjazdu, data powrotu, ilość osób, strefa wyjazdu) zaznacz zwyżkę dla osób powyżej 65. roku życia (> 65 lat) i podaj liczbę ubezpieczonych dla których ta zwyżka powinna zostać zastosowana.

  • W jakich krajach nie obowiązuje ochrona ubezpieczeniowa?

    Nie udzielamy żadnej ochrony ubezpieczeniowej na terenie Afganistanu, Iraku i Syrii. Jako że nasze ubezpieczenia skierowane są dla osób udających się zagranicę, nasze ubezpieczenia turystyczne nie działają też na terenie Polski. Pamiętaj, że w niektórych krajach nie jesteśmy w stanie udzielić fizycznego wsparcia assistance, a jedynie zwrócić klientowi koszty poniesionych świadczeń (np. medycznych) na podstawie rachunków.

  • Czy mogę się ubezpieczyć jeśli mam zamiar spędzić wakacje w Polsce?

    Ubezpieczenie turystyczne SKI PL jest produktem, który daje Ci ochronę ubezpieczeniową na terenie Polski. Zawiera dodatkowo ochronę dla narciarzy.

  • Kiedy mogę wykupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu?

    Ubezpieczenie koszów rezygnacji z wyjazdu możesz kupić:

    • W dniu rezerwacji wyjazdu jeżeli do jego czasu pozostało mniej niż 30 dni,
    • Najpóźniej w ciągu 7 dni od rezerwacji wyjazdu jeżeli do jego rozpoczęcia zostało więcej niż 30 dni.
  • Wyjazd wakacyjny kosztuje 8 000 zł. Czy mogę w tym przypadku wykupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu?

    Tak. Ubezpieczamy wyjazdy o wartości do 10 000 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Suma ubezpieczenia stanowi wartość Twojej wycieczki.

  • Jakie powody rezygnacji z wyjazdu obejmuje ubezpieczenie kosztów rezygnacji?

    Pełna lista powodów dostępna jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Możesz zrezygnować m.in. jeżeli:

    • Ty, Twoje dziecko lub współmałżonek rozchoruje się,
    • Tobie, Twojemu dziecku czy współmałżonkowi przytrafi się nieszczęśliwy wypadek,
    • członek Twojej rodziny będzie mieć nieszczęśliwy wypadek lub trafi do szpitala w skutek choroby,
    • pojawią się komplikacje związane z ciążą, skutkujące hospitalizacją lub przedwczesnym porodem,
    • w Twojej rodzinie będzie mieć miejsce pogrzeb w okresie na który miał przypadać wyjazd,
    • wydarzy się coś nieprzewidzianego, co bezwzględnie wymaga Twojej obecności w miejscu zamieszkania,
    • dokumenty niezbędne do podróży zostaną Ci skradzione,
    • Twoje mienie zostanie zniszczone lub utracone w wyniku kradzieży lub rozboju,
    • rozpoczniesz nową pracę w czasie trwania wyjazdu.

ASSISTANCE SAMOCHODOWE

  • Wiek auta – czy tu jest jakieś ograniczenie?

    Assistance samochodowe dostępne na naszej stronie może być wykupione jedynie dla aut, które w momencie ubezpieczenia są młodsze niż 10 lat. Informację na temat wieku Twojego auta znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym np. w punkcie B.

  • Czy ubezpieczenie działa na terenie Ukrainy?

    W tym kraju nie mamy możliwości skutecznej organizacji pomocy assistance, więc nasze produkty nie dają ochrony ubezpieczeniowej w tym kraju, podobnie jak na Białorusi, Bośni i Hercegowinie oraz Mołdawii.

  • W których krajach nie obowiązuje ochrona ubezpieczeniowa?

    Assistance dla samochodu nie obowiązuje na terenie Białorusi, Bośni i Hercegowinie, Mołdawii i Ukrainy oraz Polski.

  • Czy ochrona będzie obowiązywała jeżeli ubezpieczę auto które nie jest na mnie zarejestrowane?

    Jeżeli tylko auta zarejestrowane jest na osobę fizyczną, to możesz kupić nasze assistance samochodowe. Nie ubezpieczamy samochodów firmowych, flotowych czy należących do wypożyczalnie samochodów.

  • Czy mogę ubezpieczyć auto zarejestrowane na firmę?

    Auto assistance może być wykupione jedynie dla samochodu, który zarejestrowany jest na osobę fizyczną.

  • Czy w ramach tego ubezpieczenia dostaję również zieloną kartę?

    Zielona karta i assistance dla auta są produktami mającymi ze sobą niewiele wspólnego. Zieloną Kartę zapewne posiadasz jako darmowy dodatek do ubezpieczenia OC samochodu lub możesz ją za niewielką dopłatą kupić u ubezpieczyciela, który wystawił Ci ubezpieczenie komunikacyjne.

PŁATNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO

  • Mam problem z płatnością. Co zrobić?

    Zadzwoń do nas pod numer +48 22 52 22 775 / +48 22 23 22 775 lub napisz na adres: assistance@mondial-assistance.pl, pomożemy Ci rozwiązać problem.

  • Płatność przelewem – mojego banku nie ma na liście. Co zrobić?

    Jeśli Twojego banku nie ma na liście skorzystaj w panelu eCard z opcji płatności - Dowolny Przelew. System zaczyta dane niezbędne do wykonania przelewu, zapamiętaj jednak jaką kwotę należy zapłacić za polisę. Trzeba będzie ją podać wykonując przelew. Jeśli ma dodatkowe pytania zadzwoń do nas pod numer (+48 22) 591 95 06 / (+48 22) 281 95 06 lub napisz na adres: assistance@mondial-assistance.pl.

  • Skąd mam wiedzieć, że płatność jest bezpieczna?

    W całym procesie zakupu Twoje połączenia jest szyfrowane i zabezpieczone. Decydując się na płatność za pomocą przelewu bankowego lub karty kredytowej zostaniesz przekierowana/y na bezpieczne, chronione przy pomocy SSL 128 bit, strony bankowe. Operator płatności - eCard S.A. nie posiada dostępu do danych innych niż niezbędne z tytułu rejestracji płatności.

POLISA

  • Jak długo muszę czekać na polisę i Ogólne Warunki Ubezpieczenia?

    W większości przypadków polisa przyjdzie na podany adres e-mial w 15 min po dokonaniu zakupu. Jeśli jest inaczej, radzimy sprawdzić czy wiadomość od nas nie trafiła do folderu SPAM lub czy skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona.

  • Pomyliłem się przy wystawianiu polisy? Co zrobić?

    Skontaktuj się z nami telefonicznie dzwoniąc pod numer +48 22 52 22 775 / +48 22 23 22 775 lub napisz na adres: assistance@mondial-assistance.pl. Wprowadzimy właściwe zmiany w naszych systemach oraz wyślemy Ci poprawioną polisę.

  • Czy mogę otrzymać fakturę za polisę?

    Nie ma takiej konieczności, ponieważ polisa jest dokumentem równoważnym fakturze. Podstawa prawna: Zgodnie z Załącznikiem nr 4 do Ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług działalność ubezpieczeniowa jest przedmiotowo zwolniona z VAT. Dodatkowo zgodnie z §.20 ust.3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, polisa stanowi dokument równoważny fakturze.

  • Czy powinienem zabrać polisę zagranicę?

    Tak, może okazać się ważnym dokumentem który poświadczy ubezpieczenie zanim nasze Centrum Operacyjne nawiąże kontakt z lekarzem czy placówką medyczną.

  • Jestem niezadowolony z usługi. W jaki sposób mogę złożyć reklamacje?

    Reklamacje możesz złożyć:

    • pisemnie na adres: AWP P&C S.A. Oddział w Polsce, ul. Domaniewska 50B, 02-672 Warszawa,
    • elektronicznie na adres: reklamacje@mondial-assistance.pl,
    • telefonicznie na numer telefonu: 22 522 26 40 (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00),
    • osobiście do protokołu w siedzibie Ubezpieczyciela.

Sprawdź także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 522 27 75
Sprawdź także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 522 27 75
Ubezpieczenia zapewnia
technologia: ASHURO wdrożenie: Interactivo Software House