Stało się… Jak zgłosić szkodę przy ubezpieczeniu turystycznym?

Bagaż zaginął, walizkę skradziono, beztroskie wakacje przerwało nagłe zatrucie, a może spacer brzegiem morza skończył się bolesnym kontaktem z jeżowcem? Jeśli tylko mamy wykupione ubezpieczenie turystyczne, możemy liczyć na fachową pomoc. A procedura zgłaszania problemów jest prosta i szybka. Oto wszystkie szczegóły.

Podstawowa zasada postępowania jest w każdym przypadku identyczna: jak najszybciej powiadomić Centrum Operacyjne ubezpieczyciela o tym, co się stało. Numer telefonu oraz adres e-mail podany jest na polisie, ale jeszcze przed wyjazdem warto na wszelki wypadek zapisać go w telefonie.

Telefon do Centrum Operacyjnego należy wykonać zanim np. wezwiemy lekarza. Trzeba przygotować się na serię pytań konsultanta, która pomoże mu zorientować się w naszej sytuacji. Będziemy więc musieli podać imię i nazwisko oraz numer dokumentu ubezpieczenia. Konsultant zapyta nas, co dokładnie się wydarzyło i jakiej pomocy potrzebujemy. Będzie też chciał się upewnić co do numeru telefonu do kontaktu.

Jeśli korzystamy z tej części ubezpieczenia turystycznego, które gwarantuje nam opiekę zdrowotną, do dokumentów może zechcieć zajrzeć lekarz Centrum Operacyjnego, który m.in. doradzi, jak zorganizować pomoc.

Jeśli jednak nie zastosujemy się do tej instrukcji, to wcale nie oznacza, że ubezpieczenie zdrowotne przestaje nas chronić. Elvia wymaga, by w takim przypadku w ciągu 10 dni po powrocie do Polski zgłosić się do niej ze wszystkimi dokumentami poświadczającymi przebieg leczenia oraz oczywiście z rachunkami, które musieliśmy w związku z tym pokryć.

Nieco inaczej wygląda procedura w przypadku problemów z bagażem. Jeśli nasze walizki zostaną skradzione lub wraz z zawartością celowo przez kogoś zniszczone, taką szkodę musimy zgłosić na policję. Gdyby zaś coś stało się z bagażem, który zostawiliśmy np. w przechowalni czy zamkniętej szafce na dworcu czy lotnisku, musimy postarać się o wydanie nam pisemnego potwierdzenia faktu zniknięcia naszych walizek, toreb czy plecaków. Będzie to bowiem podstawą do uzyskania odszkodowania.

CO W PRZYPADKU ZGUBIONEGO BAGAŻU DA CI UBEZPIECZENIE TURYSTYCZNE?

Na zgłoszenie szkody do Centrum Operacyjnego mamy 48 godzin w przypadku kradzieży lub celowego zniszczenia bagażu, w pozostałych sytuacjach – 10 dni. I właśnie tutaj potrzebne będą dokumenty np. z policji, ale również zestawienie zniszczonych czy skradzionych przedmiotów. Jeśli walizki zaginęły w czasie podróży samolotem, konieczne będzie dostarczenie oryginałów biletów lotniczych i kwitów bagażowych. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku sprzętu sportowego, którego ochronę obejmuje pakiet PODRÓŻE Optimum i VIP.

CZYTAJ WIĘCEJ O TYM, CO OBEJMUJE UBEZPIECZENIE TURYSTYCZNE.

Czytaj także

Narty dla ambitnychCzytaj...
Jak wybrać i zadbać o sprzęt narciarski?Czytaj...
Narciarskie gadżety sezonu 2017/2018Czytaj...
Narciarz na diecie, czyli co zjeść żeby mieć siłę na stoku!Czytaj...
Sprawdź także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 522 27 75
Ubezpieczenia zapewnia
Partner technologiczny: ASHURO