Ubezpieczenie turystyczne – od tej strony go nie znałeś!

Ubezpieczenie turystyczne w swej istocie ma pokrywać koszty leczenia w razie nagłej choroby czy wypadku. Jednak ubezpieczyciele idą znacznie dalej i w jego zakresie zawierają szeroki pakiet assistance. Ciekawe, czy wiedziałeś o wszystkim, co mieści się w polisie podróżnej…

Podróżnicy doświadczeni w zagranicznych wyjazdach i często kupujący polisy turystyczne zapewne wiedzą, że ma ona znacznie szerszy zakres niż pokrycie kosztów leczenia czy zakupu leków. I chodzi tu zarówno o wydatki związane ze służbą zdrowia, jak i inne problemy, które mogą wyniknąć np. w razie wypadku.

Wypadek w polisie, czyli co poza kosztami leczenia

Jednym z ważnych punktów, które ma w swym zakresie ubezpieczenie turystyczne, a o którym nie ma mowy w przypadku Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), są akcje ratownicze w górach i na morzu. Suma, którą gotowy jest pokryć ubezpieczyciel, określona jest w warunkach ubezpieczenia – w pakiecie Medium jest to 3 tys. euro, a w pakietach Optimum oraz VIP – 6 tys. euro.

Jeśli przydarzy nam się wypadek czy nagła choroba wymagająca hospitalizacji, a już po opuszczeniu szpitala nasz stan nie pozwoli na powrót do kraju, ubezpieczyciel pokryje koszty przedłużenia podróży maksymalnie o trzy dni. Na każdy z nich dostaniemy 100 euro, by zorganizować sobie za tę sumę nocleg oraz jedzenie.

Najwyższe pakiety ubezpieczenia – Optimum oraz VIP – zawierają jeszcze więcej dodatkowych opcji. Jest wśród nich organizacja opieki oraz powrotu do kraju dla dzieci, jeśli podróżujący z nimi rodzic trafi do szpitala. Możliwe jest również sprowadzenie na miejsce kogoś bliskiego do opieki nad takim chorym.

Problemy z bagażem a ubezpieczenie turystyczne

Polisa podróżna zawiera w sobie również ochronę naszego bagażu. Chodzi tu o sytuacje, w której nasze walizki czy torby zostaną skradzione, zaginą w czasie podróży samolotem czy w przechowalni, a także zostaną nie z naszej winy zniszczone.

Wyższe pakiety ubezpieczenia (Optimum oraz VIP) gwarantują również wypłatę pieniędzy w razie gdyby w sześć godzin po tym, jak wylądujemy, nasze walizki wciąż nie dotarły na miejsce. Refundowane będą wówczas nasze wydatki na odzież czy niezbędne kosmetyki.

Dowiedz się więcej o szczegółach ubezpieczenia bagażu (TUTAJ).

Ale to nie wszystko…

Polisa turystyczna przewiduje również zwrot kosztów wcześniejszego powrotu do kraju w razie nagłych problemów tu na miejscu, np. śmierci bliskiej osoby czy włamania do mieszkania.

Ubezpieczyciel bierze również na siebie udzielenie nam pomocy finansowej, gdyby nieszczęście przytrafiło nam się… przy bankomacie. Jeśli tuż po tym, jak w czasie zagranicznego wyjazdu zaopatrzymy się w gotówkę ktoś nas napadnie i ukradnie pieniądze, możemy liczyć na jednorazową wypłatę wsparcia finansowego – w zależności od pakietu będzie to od 150 do 250 euro.

Centrum Operacyjne może okazać się pomocne również w razie problemów z prawem. Wyobraźmy sobie sytuację, w której dojdzie do bójki z naszym udziałem. Wezwana zostanie policja, wszyscy trafią na komisariat… Gdy uświadomimy sobie, że wszystko to dzieje się w obcym kraju, gdzie niekoniecznie da się porozumieć po angielsku, taka pomoc okaże się bezcenna. Mało tego – dla posiadaczy pakietów Optimum oraz VIP możliwa jest nawet organizacja pomocy tłumacza oraz prawnika, a także pośrednictwo w przekazaniu kaucji.

I wreszcie coś, o czym wielu podróżników zapomina, a co w sytuacjach kryzysowych okazuje się bardzo istotne. To po pierwsze ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, z którego korzystamy nie tyle w czasie wyjazdu, co po powrocie, kiedy chcemy domagać się odszkodowania w związku z obrażeniami odniesionymi w wypadku. Po drugie zaś ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – tu chodzi o szkody wyrządzone innym ludziom czy też należącym do nich przedmiotom. By nie musieć płacić z własnej kieszeni, warto zadbać, by w zamawianym przez nas pakiecie ubezpieczeniowym i taki punkt się znalazł.

Czego w polisie turystycznej nie będzie? Więcej informacji TUTAJ.

Czytaj także

Narty dla ambitnychCzytaj...
Jak wybrać i zadbać o sprzęt narciarski?Czytaj...
Narciarskie gadżety sezonu 2017/2018Czytaj...
Narciarz na diecie, czyli co zjeść żeby mieć siłę na stoku!Czytaj...
Sprawdź także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 522 27 75
Ubezpieczenia zapewnia
Partner technologiczny: ASHURO